Σημαντικές κυκλοφοριακές αλλαγές στο κέντρο του Ηρακλείου φέρνει το έργο της ανάπλασης του λεγόμενου «σταυρού» της πόλης.

Εργοτάξιο λοιπόν θυμίζει από χθες το κέντρο του Ηρακλείου, καθώς ξεκίνησε να υλοποιείται ένα από τα σημαντικότερα έργα της πόλης, η ανάπλαση του ιστορικού της ιστού. Τα έργα αυτά θα αλλάξουν την εικόνα του Ηρακλείου γι αυτό όλοι θα πρέπει να οπλιστούν με υπομονή τους μήνες που θα ακολουθήσουν μέχρι και την ολοκλήρωσή τους

Τι αλλάζει στην κυκλοφορία

Το Τμήμα Κυκλοφορίας και Συγκοινωνιών του Δήμου Ηρακλείου ενημερώνει λοιπόν τους δημότες της πόλης για την διακοπή της κυκλοφορίας από την οδό Ίδης προς την οδό Ψαρομηλίγκων έως Κυριακή 7 Ιανουαρίου. Η οδός Μουρέλου, και η οδός Μιχελιδάκη από Μουρέλου έως Ψαρομιλήγκων θα είναι οδοί διπλής κατεύθυνσης και θα απαγορεύεται σε αυτές η στάση και η στάθμευση.
Οι παραπάνω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις πρόκειται να γίνουν στο πλαίσιο του έργου «Διαμόρφωση οδών άξονα Δικαιοσύνης, Ίδης, Λ. Καλοκαιρινού».
Η Δημοτική Αρχή ζητά την κατανόηση των δημοτών, λόγω της αναγκαιότητας εκτέλεσης των παραπάνω εργασιών.
Να σημειωθεί ότι αμέσως μετά τις γιορτές και συγκεκριμένα στις 8 Ιανουαρίου του 2018 αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες στο κομμάτι από 1821 μέχρι την Καλοκαιρινού.
Οι εργασίες στην Καλοκαιρινού θα διαρκέσουν 3 με 4 μήνες ενώ στην Ψαρομηλίγκων 1 με 1,5 μήνα και μετά σειρά θα πάρει ο σταυρός της πόλης του Ηρακλείου.
Στη συνέχεια οι εργασίες θα επεκταθούν στο κομμάτι από πλατεία Ελευθερίας μέχρι την οδό Δικαιοσύνης.

Σπουδαίο έργο…

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα ανάπλασης τα οποία έχουν γίνει ποτέ στο Ηράκλειο. Ένα έργο, το οποίο όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει δραστικά και προς το καλύτερο την όψη του ιστορικού κέντρου, κατά τρόπο ώστε να δώσει τουριστική και επιχειρηματική ώθηση σε ολόκληρη την περιοχή και κατ΄ επέκταση, εφόσον μιλάμε για την «καρδιά» του Ηρακλείου, και σε ολόκληρη την πόλη. Ο χρόνος αποπεράτωσης του έργου ορίζεται, συνολικά, στους 18 μήνες ενώ ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 4,6 εκατομμύρια ευρώ

Τρεις είναι οι σημαντικές αλλαγές:

Γίνεται αντιδρόμηση στην Αβέρωφ( αλλάζει η κυκλοφορία από την οδό Πεδιάδος είσοδος στον δρόμο και έξοδος από την Έβανς, ενώ οι οδοί Αγίου Μηνά και Γιαμαλάκη γίνονται διπλής κατεύθυνσης.
Αυτό βέβαια το τελευταίο θα είναι δύσκολο εγχείρημα καθώς χάνονται θέσεις στάθμευσης αλλά και θα πρέπει να διασφαλιστεί πως δεν θα υπάρξουν παράνομες σταθμεύσεις που θα εμποδίζουν τη ροή των αυτοκινήτων.
Μια ακόμη αλλαγή στην κίνηση και τις κυκλοφοριακές συνήθειες του Ηρακλειώτη αλλά και των χιλιάδων επισκεπτών είναι πως σταματά η διαμπερής ροή των αυτοκινήτων από το κέντρο αφού με την έναρξη των εργασιών όσα οχήματα θα μπαίνουν από την Πλατεία Ελευθερίας θα διοχετεύονται μέσω της 1821 κι αυτό μέχρι να κλείσει οριστικά το κέντρο στη δεύτερη και τρίτη φάση εκτέλεσης του έργου.
Όπως διευκρινίζει ο Γιάννης Αναστασάκης θα υπάρξει μια τελική συνάντηση με τους επιχειρηματίες του κέντρου, επίσης εξήγησε ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου με την έναρξη των εργασιών η κίνηση των οχημάτων θα διακόπτεται τμηματικά. Και βέβαια οι αλλαγές αυτές θα ισχύσουν τουλάχιστον 18 μήνες εάν και εφόσον το έργο τελειώσει στην ώρα του.
Ακόμα περισσότερα έργα:

Σύμφωνα με τη μελέτη προβλέπεται η δημιουργία δύο μικρών πλατειών μεταξύ περιφέρειας δικαστηρίων και πρώην αστυνομικής διεύθυνσης ενώ η μελέτη προβλέπει επίσης το μνημειακό φωτισμό των τριών διατηρητέων κτηρίων (όψεις πρώην Αστυνομικού Μεγάρου, Περιφέρειας Κρήτης και Δικαστικού Μεγάρου) από το δάπεδο.

Η λεωφόρος Καλοκαιρινού, η οδός (μικρή) Έβανς και η οδός 1821, οι οποίοι έχουν κριθεί από την συνολική πολεοδομική και κυκλοφοριακή μελέτη της Παλιάς Πόλης ως απαραίτητοι για την κυκλοφορία αυτοκινήτων, θα διαμορφωθούν, με βάση την κατεύθυνση της απόδοσης στο Ι.Χ. και στα μίνι – λεωφορεία. Δηλαδή, θα παραμείνει η απαραίτητη μόνο επιφάνεια για την κάλυψη της διέλευσης των σχετικών οχημάτων και θα αποδοθεί η μέγιστη δυνατή επιφάνειας σε πεζοδρόμια για την άνετη κίνηση των πεζών και την καλύτερη εξυπηρέτηση της εμπορικής κίνησης των δρόμων αυτών. Επίσης, στο βόρειο πεζοδρόμιο της Λεωφόρου Δικαιοσύνης, διαμορφώνονται σημεία φύτευσης δέντρων και θα τοποθετηθούν παγκάκια.Παράλληλα, επιβάλλεται απαγόρευση παράπλευρης στάθμευσης σε όλο το μήκος της λεωφόρου ενώ σύμφωνα με τη μελέτη, η οδός Ίδης διαμορφώνεται σε λεωφορειόδρομο.

 

Οι απόψεις των επιχειρηματιών:

Όπως ήταν αναμενόμενο οι απόψεις των καταστηματαρχών του κέντρου Ηρακλείου διίστανται. Χαρακτηριστικά αναφέρει επιχειρηματίας στο Cml News ότι δεν συμφωνεί γιατί πρέπει να δημιουργηθούν επαρκείς χώροι στάθμευσης, ότι η πεζοδρόμηση θα επιτρέπει μόνο στους πεζούς τη διέλευση στα εμπορικά καταστήματα, με αποτέλεσμα να μειωθούν οι πωλήσεις τους. Ενώ αντίθετα άλλος επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στο κέντρο είπε ότι έχει καθυστερήσει 80 χρόνια το έργο αυτό. Είναι αντίθετος με την συνάδελφο του, λέγοντας ότι εφόσον κυκλοφορούν με τα πόδια οι πολίτες θα ξοδεύουν και περισσότερα, θα έχουν περισσότερες εικόνες περπατώντας μέσα στη πόλη. Συμπληρώνει επίσης ότι μετά τα έργα η πόλη θα είναι ποιο ήρεμη και η μετακίνηση των πεζών πιο ελεύθερη.

 

Χρύσα Διλβόη